سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انگیزه حرمت زنا

  • از امام صادق (ع) سوال شد : چرا خداوند زنا را حرام کرده است ؟ فرمودند برای اینکه زنا باعث مفاسد مهم اجتماعی است. زنا قانون ارث  و ارتباط مالی پدر و فرزند را از بین می برد . زنا ریشه ی نسب ها و عواطف خانوادگی را که اساس تشکیل اجتماع است قطع می کند. زن زناکار نمیداند از نطفه ی کدام مردی باردار شده و فرزندش متعلق به کیست . فرزند زنا پدر و ارحام  پدری خود را نمی شناسد ، فرزند زنا نمی داند اقربای قانونی او کیست. ده ها مسائل اخلاقی و اجتماعی و تربیتی و خانوادگی و مالی و عاطفی باعث شده است که قانون گزاران الهی یعنی پیغمبران خدا زنا را تحریم کرده آن را گناه شناخته اند و همچنین قانون گزاران بشری زنا را غیرقانونی دانسته و آن را پلید و پست خوانده اند. نکته ی قابل ملاحظه این است که در دنیای متمدن موضوع زنا یک مشکل است و پیدایش فرزندان زنا مشکل دیگر . در اسلام نیز زنا یعنی آمیزش غیر قانونی زن و مرد یک گناه است و باردار کردن زن از راه زنا خود مستقلا گناه دیگر و بزرگتر ازگناه اول است.

منبع : سفینه (زنی) ص560

  • رسول اکرم (ص) فرموده اند : بعد از شرک به خداوند هیچ گناهی بزرگتر از این نیست که مردی نطفه ی حرام خود را در رحمی که بر او حلال نیست مستقر کند.

منبع : مستدرک جلد 2 ص567

  •  امام صادق (ع) فرمودند : اشدّ عذاب در قیامت برای مردی است که نطفه ی حرام خود را در رحم حرامی قرار دهد.

منبع : وسائل جلد5 ص37

------------------------------------------------------------------------------------------------------

زن و مردی که مرتکب زنا می شوند اگر فرزندی نیاورند تنها تجاوز به حریم قانون جنسی کرده اند. ولی اگر زن از زنا باردار شود برای جامعه فرزندی با سرشت قانون شکنی به وجود آورده اند. واضح است که خطر دومی از اولی مهم تر است.

کیفر قانونی زنا

  • امام صادق (ع) در مورد پسر نابالغی که با زن بالغی درآمیزد و زنا کند فرموده اند: برای پسری که به حدّ بلوغ نرسیده مجازات تأدیبی مقرّر است و برای زن بالغ که زنا کرده است کیفر قانونی.

منبع : مستدرک3، ص223

  • و نیز فرموده اند : حدود شرعی درباره ی اطفال بزهکار جاری نمی گردد ولی باید مجازات تأدیبی شوند.

منبع : مستدرک3، ص223

  • رسول اکرم (ص) می فرمودند : اگر زنی از خدمتکاران شما از حریم عفت خارج شد و به زنا آلوده گردید او را سرزنش ننمایید ، تنها وظیفه ی شما اجراء مجازات قانونی است.

منبع : مجموعه ی ورّام جلد 1 ص57

فرزندان زنا

  • امام صادق (ع) درضمن بیان صفات فرزندان زنا فرموده اند : فرزند زنا به گناه متمایل است ، قوانین مذهبی را تحقیر می کند و درمجالست با مردم بد اخلاق است.

منبع : سفینه (زنی) ص560

  • امام صادق (ع) فرمودند : زنازاده از راه تربیت به کار و فعالیت وادار می شود ، اگر اعمالش نیکو و خیر بود پاداش خوب داده می شود و اگر به شرّ و بدی عمل کرد به بدی مجارات می گردد.

منبع : سفینه (زنی) ص560

  • حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند :دشمن ما اهل بیت نیست مگر کسیکه ولدالزنا یا مادرش در حیض به او حامله شده باشد.

منبع: حیلة المتّقین،ص 57

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

مردان مسلمان با زنانی که آشکارا و بی پروا زنا می دهد ازدواج نکنند و همچنین زنان عفیف و مسلمان، مردانی را که علناً زنا می کنند به همسری خود اختیارننمایند مگر آنکه معلوم شود توبه کرده اند و صمیمانه از اعمال ناشایست و منافی با عفت خویش دست کشیده اند.

منع ازدواج با زناکار

  • رسول اکرم  (ص) فرمودند : غضب شدید و طاقت فرسای خداوند دامنگیر زن شوهرداری است که چشم های ناپاکش از نگاه های آلوده و شهوت بار به مردان اجنبی پر شده است. اگر زنی به چنین انحرافی دچارشود خداوند تمام اعمال خیر و پسندیده اش را به هدر خواهد داد و اگر از نگاه تجاوز کند و با داشتن شوهر زنا بدهد بر خداست که چنین زن بی پروا و خیانتکاری را به آتش قهرخویش بسوزاند پس از آنکه در قبر عذابش کرده باشد.

منبع : لئلی الاخبار ص496

  • امام باقر (ع) درباره ی علت حرمت شراب می فرمایند : دائم الخمر مانند بت پرست است . کسی که به طور مداوم و پی گیر می گساری کند مبتلا به رعشه می شود ، سجایای اخلاقی و مردانگی اش نابود می گردد. شراب چنان آدمی را در گناه جسور می کند که ازخونریزی و زنا باک ندارد.

منبع : بحار جلد 14 ص771

  • رسول اکرم (ص) فرموده اند : ای جوان ازدواج کن و از زنا بپرهیز که زنا ریشه های ایمان را ازدلت بر می کند. این زشتکاران با رفتار ناپسند خویش نه تنها سرمایه های معنوی خود را از دست می دهند بلکه با اشاعه ی فحشاء و بی عفّتی ، محیط اجتماع را فاسد می کنند و باعث بدبختی و سیه روزی جامعه ی خود می گردند.

منبع : مکارم الاخلاق ،ص99

------------------------------------------------------------------------------------------------------   

فرزندان مشروع

  • اهل بیت (ع) نیز به آرامش طبیعی و اطمینان خاطر پدر و مادر در ایجاد فرزند توجه داشته و حضرت امام حسن مجتبی (ع) درباره ی شباهت و عدم شباهت طفل به پدر و مادر فرموده اند : اگر موقع آمیزش و لحظه ی انعقاد نطفه ، دل آرام ، دوران خون به وضع طبیعی و بدن خالی از اضطراب باشد علی القاعده بچه به پدر و مادر شبیه خواهد شد. طبیعی ترین شکل برای فرزند شباهت به پدر و مادر است و طبیعی ترین حالت پدرو مادرمی تواند منشأ پیدایش آن شکل طبیعی باشد.

منبع : بحار جلد 14 ص379

------------------------------------------------------------------------------------------------------

اندیشه گناه

  • امام صادق (ع) از حضرت مسیح روایت کرده است که مسیح می فرمودند : موسی بن عمران به شما امر کرد که زنا نکنید و من به شما امر می کنم که فکر زنا را در خاطر نیاورید چه رسد به عمل زنا زیرا آن که فکر زنا کند مانند کسی است که در عمارت زیبا و مزینی آتش روشن کند دودهای تیره ی آتش زیبایی های عمارت را خراب می کند اگر چه عمارت  آتش نگیرد یعنی فکر گناه خواه ناخواه در قلب مردم تیرگی ایجاد می کند و به صفا و پاکی دل آن ها ضربه می زند و او عملا ً مرتکب آن گناه نشوند.

منبع : وسائل 5 ص37

  • علی (ع) می فرمودند : امساک قلب ، از تفکر در گناه بهتر است از اینکه مرد از غذا امساک نماید

منبع : غررالحکم ص458

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

مادران عفیف

  • یکی از خوشبختیها و سعادت انسان پاک دلی و عفت اخلاقی مادر است . امام صادق(ع) می فرمودند : خوب و خوشبخت کسی است که مادرش دارای گوهر های گرانبهای عفت و طهارت فکر باشد.

منبع : بحار جلد 23 ص


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 230360
کل یاداشته ها : 70


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ