سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمامی احکام الهی در دین مبین اسلام دارای مصالح و مفاسدی هستند که علوم تجربی توانسته به برخی از این فایده ها و ضررها در این احکام پی برده و دوست و دشمن بدان نیز اعتراف داشته است هر چند پی بردن به تمامی آنها توسط علوم تجربی نیازمند "زمان و پیشرفت های علمی" بیشتر در زمینه های مختلف است.

 

یکی از کارهای که در اسلام بخاطر ضررهای فراوان و بعضا غیر قابل جبران از آن نهی شده و از گناهان کبیره شمرده می شود عمل خودارضائی است که در این نوشتار به بعضی از ضررهای جسمانی آن اشاره خواهد شد.

 

آنچه که باعث نوشتن این نوشتار شد، ادعایی است که در یکی از شبکه ماهواره ای به نام "پارس تی وی" و از زبان یک به اصطلاح کارشناس مطرح شده است.

 

کارشناس این شبکه، "دکتر مسعود نقره کار" با طرح ادعایی که خلاف آن سالها است توسط دانشمندان و پزشکان به اثبات رسیده است، مدعی شد که "خودارضائی(استمناء)" برای بدن "یک پدیده مفید و ضرور" است.!

 

این کارشناس که در مورد "روشنفکری دینی" صحبت می کرد، پاسخ دادن آقای محسن کدیور به خودارضائی را ملاک روشنفکری دینی قرار داد و انتظار داشت که ایشان دیدی غیر از آنچه که دین اسلام به این عمل ناپسند و زشت دارد، داشته باشد.

 

وی که دست شستن از اسلام وعمل نکردن به آن و صرف صحبت کردن از آن را ملاک "روشنفکری دینی" می دانست، گفت: « شما وقتی نگاه می کنید به این پاسخ دادن آقای کدیور در رابطه با این پرسش می بینید که پاسخ همان پاسخی است که در واقع در کتاب های [علامه محمد] باقر مجلسی[ره] و یا خیلی از افراد دیگر دید.»

 

 

فیلم مربوط به خبر

 

او در ادامه صحبت های خود و بر خلاف آثار و مضرّآت این عمل زشت و بدون اشاره به کوچک ترین سند و مدرکی در این باره، گفت: « [این جواب] یک نگاه غیر علمی ، غیر عقلانی و واقعا نادرست و عقب مانده نسبت به یک پدیده ایی که امروز بعنوان یک پدیده مفید و ضرور[!] از زاویه دانش پزشکی، دانش روانشناسی، روانپزشکی و سکس لوژی و بهر حال علوم پزشکی امروز ثابت کرده اند که چنین چیزی یعنی خود ارضائی جنسی امری است مفید و سودمند و هیچ گونه ضرر و زیانی ندارد.

 

ما با نقل صحبت برخی از دانشمندان و اندیشمندان و آثار و زیان های فراوان این عمل حرام و زشت که از نظر علمی به اثبات رسیده است، قضاوت را به شما مخاطبان عزیز در مورد این افراد به اصطلاح کارشناس و شبکه های ماهواره  ای و اربابان آنها واگذار می کنیم.

 

سخن دانشمندان

"کانت" فیلسوف مشهور در این باره می گوید: هیچ چیز به اندازه کام گرفتن از خود، ذهن و جسم را ضعیف نمی کند و این نوع شهوت رانی به کلی با طبیعت آدمی مغایر است، این موضوع نباید از جوانان پنهان بماند، باید آن را با همه زشتی اش پیش روی او قرار داد باید بگویم که بدین طریق از تولید مثل خواهد افتاد و یادآور شوم که این عادت بیش از هر چیز دیگر قدرت جسمی اش را تباه خواهد کرد با این کار سبب پیری زود رس خواهد شد عقلش واقعا ضعیف خواهد شد و ...

 

"کینیزی" از محققانی که سالیان دراز به تحقیق درباره مسائل جنسی نوجوانان و جوانان پرداخته است می نویسد: «مشکل است تصور شود که چیزی بهتر از این ( خودارضایی) بتواند به طور مدام به شخصیت فرد لطمه بزند.»

 

متفکر دیگر به نام سیلوانوس استال می گوید:« این کار آشفتگی و شوریدگی حال را سبب می شود و اگر تکرار گردد نتایج محنت انگیزی در پی دارد؛ استمناء(خودارضایی) هوش را ناتوان و خوی را پست و نیروی فعال را نابود می سازد باید آن را نه تنها گناه به خدا بلکه بی رحمی به آنچه در عالم بشریت پاک و نیک است به شمار آورد این کار زشت اگر به درازا انجامد برای بدبختی که بدان مبتلا شود، همه راه های بدست آوردن خوشبختی را تباه و ویران می سازد.»

 

آسیب های جسمانی خودارضائی:

یکی از روش های شناخت پیشرفت بیماری ها در پزشکی، مرحله بندی علائم بیماری است. بر این اساس، برحسب عوارض ایجاد شده در بیمار مبتلا به خود ارضائی،سه مرحله بیان شده است:

مرحله مشکل ساز: در افرادی که مدتی است گرفتار خودارضائی شده اند، زودرس ترین عوارض ناشی از خودارضائی عبارتند از:

الف)خستگی و کوفتگی

ب)عدم تمرکز حواس(حواس پرتی)

ج)ضعف حافظه

د)استرس و اضطراب

 

مرحله گرفتاری شدید

بروز علائم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلا وی با مدت آن بیش از مرحله اول است، و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است که عبارتند از:

الف) خستگی و کوفتگی

ب)نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی

ج) حساسیت بیش از حد و زودرنجی

د) کمردرد

ر) نازک شدن موها

ز)ناتوانی جنسی زودرس در جوانی

و)بی خواب یا بد خوابی و مشکلات مشابه

 

مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد

الف)خستگی و کوفتگی

ب)ریزش شدید موها

ج)نار شدن دید چشم ها

د)وزوز گوش

ر)انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره

ز)درد کشاله ران و ناحیه

ه)دردهای قولنجی در ناحیه گردن و استخوان دنبالچه.

 

نحوه پیدایش عوارض

1 ـ خستگی و کوفتگی: انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال ( ارگاسم یا اوج لذّت جنسی) باعث مصرف سریع مواد غذایی شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن ( ماده اصلی لازم برای تولید انرژی عضلانی) می شود خستگی عضلانی تقریبا با سرعت تهی شدن عضلات از گلیکوین رابطه مستقیم دارد و هر چه این سرعت بیشتر باشد، خستگی بیشتر است.

 

در خوارضایی، به علت انقباض های مکرر عضلات بدن، ذخایر گلیکوژن عضلات به سرعت تمام می شود و خستگی و کوفتگی همیشه ازعوارض بدیهی آن است.

 

ریزش مو: خودارضایی به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیای که در بدن ایجاد می شود، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه،تستوسترون به دی هیدروتستوسترون  می شود که از عواقب بالا بودن این ماده در خون، ریزش موها و تاسی سر و بزرگ شدن غده پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است.

 

3ـ خوارضایی باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه آستیل کولین  از انتهای این رشته ها در مغز می گردد و این، خود باعث پاره ای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواس پرتی  ، کمی حافظه، عدم تمرکز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید می شود.تام این علامت ها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است که بین سلول های عصبی رد و بدل می شود و انتقال پیام های مختلف را بر عهده دارد.

 

برخی نیز بر این عقیده اند که بروز اختلالات مغزی( مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است که در هر بار انزال، تخلیه شده و هدر می رود؛ زیرا مایع منی حامی مقدار بسیار زیادی دی ان ای(300 ــ 400 میلیوناسپرمی که در هر انزال خارج می شود) آر ان آ، آ«زیم ها، پروتئین ها، مواد قندی، لسیتین ، کلسیم، فسفر، نمک های بیولوژیک، تستوسترون و ... است. این ذخایر عظیم انرژی ـ که باید در بدن برای رشد و تقویت بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد ـ بیهوده و به طور مکرّر از بدن خارج می شود و هر کدام عوارضی را به دنبال می آورد.

 

برای مثال از آ«جا که سلول های خونی و پلاکت ها، در مغز استخوان ها تولید می شوند و به تکامل نهای می رسند و برای تولید آنها نیز انرژی بسیاری مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایی، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلولهای خونی با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است. همچنین دفع فسفر و لسیتین بیش از حدّ از طریق انزال های مکرر، باعث کاهش ذخایر این مواد ـ که برای سلامتی سلول های عصبی حیاتی هستند ــ می شود و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم عصبی، مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و ... بروز خواهد کرد. 

 

با این همه مضرّات باز هم باید گفت که "خودارضائی" امری کاملا مفید و ضرور برای بدن است؟ براستی آیا شبکه های ماهواره ای فقط در صدد ارائه اطلاعات و اخبار هستند و یا قصد گرفتن دین، ایمان و باورهای دینی انسان ها را دنبال می کنند؟ قضاوت با شما.


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 230628
کل یاداشته ها : 70


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ