سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عادت به سکس و خود ارضایی یعنی چه؟ کسی از کسی خواست برایش زمینه رابطه جنسی فراهم کند او در جواب گفت حرفی ندارم اما اگر اقدام کنی علاقه خواهی داشت باز هم انجام بدهی . مکانیسم اعتیاد به ارضا شدن چیست و آیا مثل اعتیاد به مواد مخدر اگر کسی مدتی این کار را نکرد دوباره مثل دوران مجردی اش عادی می شود؟ در غیر اینصورت کسی که مثلا در سفر یا سربازی است و زنش مدتها از او دور است در آن مدت واقعا چه کار کند؟بعد از چه مدت تحمل مجردی ناخواسته می تواند مطمئن باشد دوباره به حالت آرامش دوران مجردی قبل ازدواج اش بر می گردد؟

در پاسخ به این سوال نیز باید گفت موضوع اعتیاد به سکس نیز پیچیدگیهای جسمی و روانی دارد و نمی توان صرفا یک قاعده را در نظر گرفت. کسی که سکس را تجربه کند بسته به اینکه چه نوع سکسی را تجربه کند میل متفاوتی به سکس خواهد داشت.

بعنوان مثال کسی که به خود ارضایی می پردازد به علت عدم رسیدن به ارامش روانی و کسب لذت جنسی کافی مجددا اقدام به این کار می کند و وقتی تحریک صورت گرفت انقدر میل زیاد می شود که جلوگیری بسیار سخت می شود. یا کسی که رابطه نا مشروع برقرار می کند دچار اعتیادی روانی به این موضوع می شود و می خواهد افراد مختلفی را تجربه کند تا بتواند به آرامش برسد و چون هیچگاه ارامش را بطور کامل درک نمی کند به دفعات و با افراد مختلف رابطه برقرار می کند و نمی تواند به ارامش روانی لازم برسد. در واقع اعتیادی پیدا می کند که هر چه رابطه های بیشتری برقرار می کند تشنه تر می شود و بیشتر به دنبال سکس می رود. مثل نوشیدن اب شور توسط ادم تشنه. هر چقدر اب شور بیشتری نوشیده شود عطش بیشتر شده و فرد احساس تشنگی بیشتری می نماید.

 اما کسی که سکس صحیح را تجربه می کند به خاطر داشتن اثرات روانی مناسب و تامین نیاز درونی تا مدتها ممکن است نیاز به میل جنسی پیدا نکند و اگر دوباره سراغ رابطه می رود برای دریافت ارامش است. امروزه تاکید بر افزایش کیفیت سکس است و معتقدند اگر کیفیت سکس افزایش پیدا کند نیاز جنسی تا مدتها برطرف می گردد و اگر کمیت زیاد نباشد مشکلی در روابط بین فردی زن و شوهر ایجاد نمی کند ولی سکس زیاد و بدون کیفیت در روابط زن و شوهر ها تاثیر سو می گذارد


در دوران نامزدی هستیم و دخولی صورت نمیدیم خواستم ببنم ایا بازی کردن با الت طرف مقابل که موجب ارضا شدن طرف مقابل میشود ایا خودارضایی محسوب میشود؟

دوست دیگری نیز پرسیده اند:

با سلام آقای دکتر من به تازگی ازدواج گردم و از روابط جنسی ام بسیار لذت می برم اما مشکل بزرگی دارم شوهرم قبل از هر بار دخول حسابی به تحریک جهاز جنسی من می پردازد تا جایی که مایع لیز کنندی آن خارج می شود بعد از آن شروع به دخول می کندسوالی که دارم این است که آیا این کار چون نوعی شبیه خودارضایی است از لحاظ جسمی و شرعی ایرادی دارد؟

 

در پاسخ به این دوستان عزیز باید بگویم خیر این کار خود ارضایی محسوب نمی شود و مشکلی ندارد. در سکس بدون دخول که برای دوران نامزدی توصیه می شود به افرادی که تمایل به تجربه سکس با دخول ندارند گفته می شود بعد از طی مراحل پیش نوازش همدیگر را بدین شکل ارضا کنند.

این کار از نظر شرعی و پزشکی هیچ ایرادی ندارد و گناه محسوب نمی شود.

 

 

من پسری 21 ساله هستم که از 14 سالگی به علت مسائل دینی از استمنا بیزار بودم ولی از طرفی به علت فشاری که غریزه ی جنسی ام به من وارد می کرد مجبور می شدم با تحریک ، خودم را به ارگاسم برسانم و قبل ازخارج شدن منی ، تحریک را متوقف کنم لذا تا چند سال هر از چند گاهی به این کار اقدام می کردم تا این که مدتی است که فهمیده ام جهش مایع منی من از بین رفته و مایع منی بدون هیچ جهشی به بیرون می ریزد و می دانم که این امر در صورت ازدواج و برای بچه دار شدن برایم مشکل ساز خواهد شد . لطفا مرا راهنمایی کنید که اولا ایا این دو مورد با هم مرتبطند ؟ و ثانیا اینکه چگونه می شود جهش مایع منی را به حالت طبیعی برگرداند ؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم هنگامی که تحریک جنسی به حدی می رسد که مایع منی از جای خود خارج شده و به حرکت در می آید نباید مانع از خروج آن شد. ایجاد مانع در مسیر خروج باعث می شود که منی برگشته و به داخل مثانه رفته و همچنین باعث اسیب به پروستات و واریسی شدن مجرای منی بر شود. همچنین عضلات کیسه های منی به تدریج قدرت خود را از دست داده و توان پاشیدن منی با سرعت بالا را نخواهند داشت.

البته کاهش قدرت و سرعت پرش منی در باروری اختلالی ایجاد نمی کند و فرد مشکلی از نظر لذت سکس و باروری نخواهد داشت و بچه دار نیز می شود.

برای بازگرداندن قدرت جهش مایع منی لازم است فرد یکسری ورزشهای خاص را انجام دهد به نام ورزشهای کگل. ورزش کگل به این صورت است که فرد عضلات ناحیه پرینه (بین مقعد و الت تناسلی) را که در نگهداشتن ادرار نقش دارند سفت کرده و بعد از چند ثانیه شل می کند. این حرکت به دفعات تکرار می شود و به مرور فرد قدرت عضلات را افزایش داده و جهش مایع منی نیز به حالت طبیعی بر می گردد. البته باید توجه داشت برگشت این جهش به حالت طبیعی به میزان آسیب وارده به مجرا بر می گردد. یعنی هر چقدر آسیب بیشتر باشد امکان برگشت جهش به حالت اول کمتر است.

حسن ورزش کگل اینست که در هر شرایطی قابل انجام است وبدون جلب توجه فرد در مقابل تلویزیون یا حتی پشت فرمان اتومبیل یا پشت میز کار یا تحصیل می تواند آنرا انجام دهد.

دختری هستم 21 ساله با پسری دوست هستم که هم سن خودمه .قصد ازدوج هم داریم .
در اکثر روزها اون خود ارضایی می کنه و من چند بار خواستم باهاش صحبت کنم اما با این که مدتی از یادش می رفت اما چند دقیقه بعد می گه اذیت می شم و هر چه قدر جلو خودشو می گیره نمی شه.نمی تونه و آخر سر خود ارضایی می کنه اما دوست نداره این کا رو انجام بده چون بعدش ناراحت میشه .گاهی هم بنا به گفته ی خودش خوشش میاد خودشو اذیت کنه .
ما چون از هم دوریم اکثرا با تلفن با هم حرف میزنیم و اس ام اس میزنیم.خودش خیلی احساساتیه و ناز کشیدن رو دوست داره.
خودش همیشه میگه من حس بدی موقع حرف زدن با تو ندارم و با حرفای تو حالم عوض نمی شه و تحریک نمی شم که مجبور شم خود ارضایی کنم.
آیا واقعا می تونه این طور باشه؟
ممکنه این که من باهاش حرف می زنم بدون این که بخواد، تحریک بشه و دست به خود ارضایی بزنه؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم اگر فرد بخواهد می تواند جلوی تحریک شدن خود را بگیرد و مانع از تحریک شود. اگر حرفهای رد و بدل شده محرک جنسی نباشد و حرفهای عادی باشد امکان تحریک شدن نیست ولی اگر حرفها محرک باشد و به نوعی باعث تحریک جنسی شود می تواند منجر به خود ارضایی شود. لازم است از هرگونه صحبت سکسی و محرک جنسی پرهیز شود و به این شکل زمینه انجام خود ارضایی را در طرفین از بین برد.

 

برخلاف سوال کننده این پست، از بازی کردن با نوک سینم لذت میبرم. گاهی اوقات با انگشتانم این کار رو انجام میدوم
و همین موضوع باعث میشه که ترشحات لغزنده داشته باشم. بعد از این ترشحات، آلتم سفت میشه
میخوام بدونم ایا این موضوع برام مشکل ایجاد میکنه یا نه؟ (در فرم و اندازه و مشکل پزشکی و یا برای روابط جنسی آیندم)
آیا این کار حرام ؟ این کار همون خودارضایی میشه که نیاز به غسل داره ؟

 

دوست عزیزم سلام
این کار حرام نیست و مشکل شرعی ندارد خود ارضایی تحریک الت تناسلی می باشد
تغییری در فرم و شکل و اندازه سینه ها نیز ایجاد نمی کند
اگر به ارگاسم برسید اینکار نیاز به غسل دارد در غیر اینصورت خیر

 

سلام آقای دکتر.من یک پسر 22 ساله هستم و سابقه ی خود ارضایی دارم.چند وقت پیش سر یکی از امتحانات دانشگاهم داشتم تقلب میکردم و استرس زیادی داشتم. به همین دلیل وبدون هیچ گونه تحریکی ارضا شدم و به قول معروف جنب شدم.میخواستم بدونم این یک بیماریه و من باید به دکتر مراجعه کنم؟

این مشکل به علت استرس شما بوده است و جای نگرانی ندارد. کپسول فلوکستین 20 میلی گرمی روزانه یک عدد مصرف کنید مشکل حل خواهد شد.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 230559
کل یاداشته ها : 70


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ