سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات جنسی جوانان را چگونه باید حل کرد؟

ارضاء غریزة جنسی بایستی از طریق ازدواج دائم و ایجاد کانون خانوادگی انجام گیرد، اما از آن جا که همة‌جوانان، در آستانة‌پیدایش بلوغ جنسی،آمادگی تشکیل خانواده و ازدواج دائم را ندارند لذا ممکن است برای بسیاری از آن ها انحرافات و آلودگی هایی پیش آید و فعّال ترین و پرثمرترین دوران زندگی آن ها را تباه سازد و بهترین ایام زندگی را به تلخ ترین دورة عمرشان تبدیل کند.
از نظر اسلام ارضاء‌این میل جز از طریق ازدواج(اعم از ازدواج دائم یا موقت)ضررهای فردی و اجتماعی زیادی به دنبال دارد و لذا برای کسانی که امکان ازدواج دائم وجود ندارد باید همواره راه ازدواج موقت باز باشد تا جامعه انسانی از این غریزة خدادادی در مسیر انحراف استفاده نکنند.
اسلام دین فطرت است و از آنجایی که فطرت بشری مایل به زناشویی است:
اولاً دشمن خودارضایی است.
ثانیاً دشمن فحشاء و زناست که باعث قطع و فساد نسل انسان می شود و لذا اولاً ازدواج زن را با بیشتر از یک مرد در زمان واحد لغو ساخته است و دوماً زنای محصنه را از هر دو طرف، شدیداً تحریم نموده و حکم سنگساری را برایش جعل فرموده.
ثالثاً ازدواج محارم را که چهارده دسته اند، حرام ابدی ساخته، زیرا اگر ازدواج با محارم نظیر خواهر، مادر، خاله، عمه و... حرام ابدی نمی بود کسی نمی توانست جلوی زنا را بگیرد و کاشانه ای که در آن زنا نباشد یافت نمی شد، زیرا معاشرت و ارتباط محارم با یکدیگر بسیار زیادتر از مردم عادی است و عواطف نیز در میان آن ها از قدرت بیشتری برخوردار است و لذا اهرمی باید وجود داشته باشد که در عین اختلاط، ریشة‌زنا را بخشکاند.
رابعاً زنا با سایر زنان را نیز ولو مجرّد باشند حرام نموده است، با این که حرمت در این جا حرمت ابدی نیست و برای جلوگیری از آن حجاب را واجب کرده و اختلاط زن و مرد را حرام دانسته است، بر خلاف مسیحیت،که از یک طرف با ازدواج موقت و تعدّد زوجات مخالفت می کنند، ولی از طرف دیگر مانع اختلاط زن و مرد نمی شوند و در نتیجه چنان بی بند و باری گسترش پیدا کرده است که کسی نمی تواند یقین داشته باشد که فرزندش حقیقتاً منتسب به اوست. و حتی زنای در میان محارم نیز پیدا شده و به هم جنس بازی کشیده و امروزه زن در خدمت سیاست و اقتصاد قرار گرفته است.به طوری که حاضر است در مقابل یک درآمد بخور و نمیر در مقابل دوربین های تلویزیونی قرار گرفته و حیثیت انسانی خود را بفروشد و یا در رستوران ها برای جلب مشتری و پرکردن جیب صاحب رستوران مثل یک میمون نمایش دهد.

اسلام در زمینه حل مشکل جنسی جوانان سه مرحله را طی کرده است:

1-
ازدواج دائم برای کسانی که امکان آن را داشته باشند.
2-
ازدواج موقت برای کسانی که نتوانند ازدواج دائم کنند و یا همسر دائمی خود را به همراه نداشته باشند.
3-
عفاف، یعنی در مواقعی که ازدواج دائم و موقت ممکن نیست باید با تکیه بر ایمان به خدا و معاد، به مهار نفس پرداخت و پاکی نفس را با لذات زودگذر از دست نداد.
قرآن در این زمینه می فرماید:
«
کسی که از مقام پروردگارش پروا داشته باشد و از هوای نفس خویش جلوگیری کند، جایگاه او بهشت است.»و در جای دیگر می فرماید:
«
و باید که عفت پیشه کنند،آنان که نمی یابند نکاحی تا این که خدا از فضل خود آن ها را غنی کند...».
و برای این که حفظ پاکی نفس و پاکی دل و دیده، برای زن و مرد آسان باشد، حریمی را در روابط زن و مرد قرار داده است و آن حریم عبارت است از این که رفتار، حرکات، طرز معاشرت، طرز لباس پوشیدن، رنگ و فرم لباس، طرز سخن گفتن و طرز راه رفتن زن و مرد همه باید آمیخته با متانت ، حیاء و وقار باشد.مراعات این حدود، سبب می شود محیط جامعه، عاری از انگیزه های شهوانی گردد و کنترل نفس آسان شود که در ذیل سه دستور قرآن کریم را در این زمینه می آوریم:
قرآن کریم خطاب به زنان می فرماید:
«
زینت خود را به غیر از شوهران خود آشکار مسازید و چنان راه نروید که زینت آلات پنهانتان دانسته شود». (سورة نور آیة‌31)
و به زنان پیامبر دستور می دهد:
«
موقع سخن گفتن با مردان نامحرم، لحن کلامشان چنان نباشد که مردان ضعیف النفس و آنان که در دل مرضی دارند، به لغزش اندازد».(سورة احزاب آیة 32)
و به پیامبر دستور می دهد که به زنان و دختران خود و به همة زنان مؤمن بگوید:«روسری های خویش را به خود نزدیک سازند، این کار برای این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند،نزدیک تر است و خدا آمرزنده و مهربان است». (سورة‌احزاب آیه 59)

در پایان خاطرنشان می کنیم که علاوه بر حریمی که در بالا به آن اشاره شد برخی از مسایل دیگر نیز در حفظ عفاف و پاکی نفس، اثرات مثبت دارد.از جمله:
1-
اشتغال جوانان.زیرا بی کاری اساسی ترین عامل در کشیده شدن جوانان به کارهای خلاف است.
2-
جلوگیری از تحریکات جنسی که توسط رادیو و تلویزیون پخش می شود و یا توسط روزنامه ها،مجلات و کتاب ها در قالب داستان های عشقی منتشر می گردد.
3-
انجام وظایف عبادی نظیر نماز،روزه و ... که در طهارت روح و پاکی نفس بسیار مؤثر است.

برگرفته از سایت ازدواج


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :12
کل بازدید : 230371
کل یاداشته ها : 70


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ